- Teacher: Liubovi Cojocari
- Teacher: Oachim Popa
- Teacher: Oleg Samotchii
- Teacher: Silvia Ignatiuc
- Teacher: Violina Mardari
Programarea vizuală trebuie privită ca un mod de proiectare a unui program prin operare directă asupra unui set de elemente grafice (de aici vine denumirea de programare vizuală). Această operare are ca efect scrierea automată a unor secvenţe de program, secvenţe care, împreună cu secvenţele scrise textual vor forma programul. Spunem că o aplicaţie este vizuală dacă dispune de o interfaţă grafică sugestivă şi pune la dispoziţia utilizatorului instrumente specifice de utilizare (drag, clic, hint etc.) Realizarea unei aplicaţii vizuale nu constă doar în desenare şi aranjare de controale, ci presupune în principal stabilirea unor decizii arhitecturale, decizii ce au la bază unul dintre modelele arhitecturale de bază. În realizarea aplicaţiei mai trebuie respectate şi principiile proiectării interfeţelor:
· Simplitatea: Interfaţa trebuie să fie cât mai uşor de înţeles şi de învăţat de către utilizator şi să permită acestuia să efectueze operaţiile dorite în timp cât mai scurt. În acest sens, este vitală culegerea de informaţii despre utilizatorii finali ai aplicaţiei şi a modului în care aceştia sunt obişnuiţi să lucreze.
· Poziţia controalelor: Locaţia controalelor dintr-o fereastră trebuie să reflecte importanţa relativă şi frecvenţa de utilizare. Astfel, când un utilizator trebuie să introducă nişte informaţii – unele obligatorii şi altele opţionale – este indicat să organizăm controalele astfel încât primele să fie cele care preiau informaţii obligatorii.
· Consistenţa: Ferestrele şi controalele trebuie să fie afişate după un design asemănător („template”) pe parcursul utilizării aplicaţiei. Înainte de a implementa interfaţa, trebuie decidem cum va arăta aceasta, să definim „template”-ul.
· Estetica: Interfaţa trebuie să fie pe cât posibil plăcută şi atrăgătoare.
- Teacher: Nadejda Buzu